Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας του ΟΟΣΑ για την στάθμη των γνώσεων των μαθητών διαφόρων χωρών (σε θέματα που αφορούν τα μαθηματικά και την επιστήμη γενικότερα) υπήρξε για μία ακόμη φορά απογοητευτική για την Ελλάδα. Από την έρευνα φαίνεται, ότι καταλαμβάνουμε μια από τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών μελών του ΟΟΣΑ (Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και την Ανάπτυξη). Σύνοψη της έρευνας δημοσιεύεται στο τεύχος αυτό (αναδημοσίευση από τα ΝΕΑ της 9-2-06).
Η ίδια εφημερίδα την 10-2-06 δημοσίευσε άρθρο του Ρούσσου Βρανά για τον προβληματισμό της Κυβερνήσεως των ΗΠΑ για την δική τους υστέρηση στα ίδια θέματα. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ σύμφωνα με το άρθρο πρόκειται να δαπανήσει τεράστια ποσά για επιμόρφωση καθηγητών και για πρόσληψη νέων καθηγητών, έτσι ώστε μετά από μερικά χρόνια να βελτιώσει το επίπεδο γνώσεων των μαθητών της στα παραπάνω θέματα.
Το θέμα είναι, ότι εμείς, οι Έλληνες πολίτες, δεν ανησυχούμε καθόλου για τις παραπάνω απογοητευτικές επιδόσεις μας, γιατί πιστεύουμε, ότι όλα είναι καλά. Γιατί πιστεύουμε, ότι είμαστε ξύπνιοι επειδή ο θεός των Ελλήνων μας έπλασε τέτοιους. Γιατί πιστεύουμε, ότι δεν χρειάζονται βασικές γνώσεις μαθηματικών, φυσικής κλπ σαν βάση για οποιαδήποτε σπουδή, για οποιαδήποτε απασχόληση, για οποιαδήποτε καινοτομία για οποιαδήποτε ανάπτυξη.
Και όμως θα έπρεπε να ανησυχούμε και εμείς, ο κάθε ένας από εμάς και όσοι μας κυβερνούν (τους οποίους εμείς εκλέγουμε). Γιατί αν ανησυχούσαμε εμείς και ψάχναμε για λύσεις, θα ανησυχούσαν και αυτοί και θα έψαχναν για λύσεις.
Για μία ακόμη φορά πρέπει να πούμε, ότι οι κακές μας επιδόσεις στον εκπαιδευτικό τομέα είναι η βασική αιτία για τις κακές μας επιδόσεις σε όλους τους άλλους τομείς (οικονομία, επιστήμη, ανάπτυξη κλπ.)
|