Τευχος 9




Φροντιστήριο από ΟΟΣA!

Συνιστά προσθήκη Mαθηματικών στα ελληνικά σχολεία
ΣΠΥΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΕΛΗΣ
Μαθηματικά και Φυσική παραδίδει ο... ΟΟΣΑ στην Ελλάδα! Εκτός από τις συνηθισμένες συστάσεις του περί απελευθέρωσης αγορών και ιδιωτικοποιήσεων, συστήνει τώρα ακόμη και την προσθήκη μαθημάτων στο διδακτικό πρόγραμμα των ελληνικών σχολείων.
 


Στόχος; H βελτίωση των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών οι οποίοι, σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς οργανισμού, υστερούν σημαντικά σε σχέση με τους μαθητές άλλων χωρών. H βελτίωση αυτή αποτελεί, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, προϋπόθεση για την παραγωγή καινοτομιών στην οικονομία.
Σε έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για την πορεία υλοποίησης των συστάσεών του για μεταρρυθμίσεις προς τις κυβερνήσεις των χωρών-μελών του, περιλαμβάνονται ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών. Σύμφωνα με αυτά, οι Έλληνες 15χρονοι μαθητές βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις αναφορικά με τις επιδόσεις τους σε ειδικά τεστ για γενικές επιστημονικές και μαθηματικές γνώσεις. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, οι Έλληνες μαθητές πετυχαίνουν επίδοση 440 έως 450 (με άριστα το 550) σε ειδικά διαγωνίσματα Μαθηματικών. Αυτή η επίδοση είναι η τρίτη χειρότερη μεταξύ των 29 χωρών του οργανισμού και με βάση αυτή οι Έλληνες μαθητές εμφανίζονται «καλύτεροι» μόνο σε σχέση με τους Μεξικανούς και τους Τούρκους μαθητές.
Κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ είναι και οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών σε δοκιμασίες γενικών επιστημονικών γνώσεων. Ειδικότερα στις δοκιμασίες αυτές οι Έλληνες 15χρονοι μαθητές παρουσιάζουν μέση επίδοση μεταξύ 470 και 480 (με άριστα το 550) έναντι μέσου όρου στον ΟΟΣΑ 500. Με αυτήν την επίδοση οι μαθητές των ελληνικών σχολείων ξεπερνούν μόνο τους μαθητές από το Μεξικό, την Τουρκία, την Πορτογαλία και τη Δανία.
Συστάσεις
Στην έκθεση για την πορεία των μεταρρυθμίσεων ο ΟΟΣΑ προτείνει μεταξύ άλλων την προσθήκη νέων μαθημάτων πρακτικής επιστήμης στο διδακτικό πρόγραμμα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Με την προσθήκη αυτή ο ΟΟΣΑ υποστηρίζει ότι θα ενισχυθούν οι γενικές επιστημονικές γνώσεις των μαθητών και οι γνώσεις τους στα Μαθηματικά. Παράλληλα, προτείνει την επανεκπαίδευση και συνεχή κατάρτιση των δασκάλων και καθηγητών.
Μια από τα ίδια
Όσον αφορά τις συστάσεις οικονομικού χαρακτήρα για την ανάπτυξη και τη μείωση της ανεργίας, ο ΟΟΣΑ προτείνει για άλλη μια φορά:
* Τη μείωση των αποζημιώσεων όσων εργαζομένων απολύονται. H κατάργηση της μονιμότητας για τους νεοπροσλαμβανόμενους υπαλλήλους στις ΔΕΚΟ, που θέσπισε πρόσφατα η κυβέρνηση, επικροτείται από τον ΟΟΣΑ.
* Την απελευθέρωση των αγορών.
* Τον περιορισμό των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και τη μείωση των συντάξεων.
* Τη μείωση της γραφειοκρατίας για την ίδρυση επιχειρήσεων.
* Την απλοποίηση του φορολογικού συστήματος.
* Τη σύνδεση των AEI με τις επιχειρήσεις για θέματα έρευνας.
Δείτε τους πίνακες της έκθεσης του ΟΟΣΑ στο
http: //www.tanea.gr/docs/oecd06.pdf

ΤΑ ΝΕΑ , 09/02/2006




επιστροφή