Παραθέτουμε παρακάτω την σχετική ομιλία του κου Κ. Καρκανιά που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Διεθνούς Συνεδρίου «Επιστημονικός Διάλογος για την Ελληνική Εκπαίδευση "Τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση στην Ελλάδα"», στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Οι αλλαγές που συντελούνται αυτήν την εποχή στον χώρο της μεταλυκειακής άτυπης εκπαίδευσης με την ψήφιση και έναρξη εφαρμογής του Νόμου 3696 της 1ης Αυγούστου 2008, που αφορά την θέσπιση ελέγχου στα Κολλέγια και Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, σε συνδυασμό με την εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Οδηγιών για την αναγνώριση των Ευρωπαϊκών πτυχίων, συνιστούν μια πραγματική μεταρρύθμιση.
Για αυτό και είναι δικαιολογημένες ή έστω κατανοητές οι αντιδράσεις οι οποίες έχουν εκφραστεί και εκφράζονται με διαφόρους τρόπους από τους καθηγητές των ΑΕΙ, τους φοιτητές, τους επαγγελματικούς συλλόγους.
Έχω την εντύπωση όμως, ότι ένα μεγάλο μέρος των αντιδράσεων οφείλεται όπως πάντα στην έλλειψη καλής πληροφόρησης σχετικά με τρία θέματα:
- Τι είναι τα Κολλέγια
- Τι αλλαγές επιφέρει ο ανωτέρω Νόμος
- Τι θα γίνει με την αναγνώριση των πτυχίων των αποφοίτων των Κολλεγίων
Σημειώνω εξ αρχής, ότι ο Νόμος για τα Κολλέγια δεν έχει καμία σχέση ούτε αναφέρεται καθόλου στις Ευρωπαϊκές Οδηγίες - δηλαδή τους Ευρωπαϊκούς νόμους που καθορίζουν την υποχρεωτική αναγνώριση των πτυχίων των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων σε όλες τις χώρες της Ένωσης.
Στην ομιλία μου θα προσπαθήσω να παρουσιάσω τις κύριες απαντήσεις στα τρία ανωτέρω θέματα και θα τελειώσω με τις σκέψεις μου
για τις ευκαιρίες και τους κινδύνους, τις οποίες αυτή η μεταρρύθμιση θα δημιουργήσει.
Είναι φυσικό βεβαίως, ότι οι σκέψεις μου χρωματίζονται από το γεγονός, ότι είμαι Πρόεδρος σε ένα Κολλέγιο και Πρόεδρος στον Σύνδεσμο Ελληνικών Κολλεγίων.