Σύνδεση σπουδαστών
Ελληνικά English
 
proedros

Διάλεξη με θέμα: "Επαγγελματικός Προσανατολισμός" και Βιωματικό Εργαστήριο, με ελεύθερη είσοδο

 

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ

ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΥΡΙΑΡΧΙΑ

ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ

Καλές πρακτικές που μπορεί να εφαρμόσουμε για να ενισχύσουμε την εικόνα και τη θέση μας σε μια συνέντευξη πρόσληψης

Προσαρμοσμένο στις προσωπικές ανάγκες και δυνατότητες κάθε συμμετέχοντα και έμφαση στην προσομοίωση πραγματικών καταστάσεων

Πότε:   14 Μαΐου 2012

Πού:    Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο Αθηνών

Ποιός:  Εισηγήτριες Ελένη Ντέτσικα Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ανάπτυξης

www.epi-gnosi.gr

Γωγώ Παπαδοπούλου Σύμβουλος Ανάπτυξης & Εκπαίδευσης

www.gpseminars.gr

 

Σε ποιόν απευθύνεται: Σε κάθε έναν που πιθανολογεί ότι στο μέλλον θα περάσει από συνεντεύξεις πρόσληψης και αξιολόγησης σε περίπτωση καριέρας.

 

Σκοπός: α) Να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες για την ύπαρξη ψυχομετρικών εργαλείων τα οποία αποτελούν απαραίτητο εργαλείο διάγνωσης σε θέματα αυτογνωσίας και τη δυνατότητα που τους παρέχεται να διερευνήσουν την προσωπικότητά τους μέσα από αυτά με την βοήθεια του ειδικού.

              β) Να εξοικειωθούν οι συμμετέχοντες με τις καλές πρακτικές που μπορούν να εφαρμόσουν για να διαχειρίζονται κατάλληλα τον εαυτό τους κατά την διάρκεια μιας συνέντευξης πρόσληψης βελτιώνοντας έτσι τις πιθανότητες να αξιολογηθούν θετικά και να επιλεγούν.

 

Στόχοι: Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες:

-θα έχουν εξοικειωθεί με τους όρους περιγραφής της προσωπικότητας καθώς και τη νέα προσέγγιση στην ανάλυσή της

-θα είναι σε θέση να εντοπίζουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους

-θα κατανοούν τις προτεραιότητες που θέτουν οι εργοδότες στα χαρακτηριστικά που αναζητούν στους υποψηφίους έτσι ώστε να προβάλουν τα κατάλληλα από τον εαυτό τους ως υποψήφιοι για μια θέση

-θα έλθουν σε επαφή με τις συχνότερες «παγίδες» που είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν σε μια συνέντευξη

 

Τρόπος εκπαίδευσης: Με βάση τη φιλοσοφία της δραματοποιημένης εκπαίδευσης, θα δημιουργηθούν συνθήκες προσομοίωσης και οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν βιωματικές εμπειρίες μέσα από επίλυση σεναρίων, πραγματικών και υποθετικών καταστάσεων, από παιχνίδια ρόλων και. Παράλληλα θα χρησιμοποιηθούν οτπικοακουστικά μέσα, χρήση videoκλπ, με στόχο πάντα να συνδυάζεται η εκπαίδευση με τη ψυχαγωγία ώστε να εξελίσσεται η απλή πληροφόρηση σε γνώση…

 

…γιατί, κάθε τι που μαθαίνεις με την καρδιά σου,

γίνεται πραγματικά δικό σου και τότε μπορείς να το χρησιμοποιήσεις.

 

Θεματικές ενότητες

1. Αυτογνωσία με τη χρήση ψυχομετρικών εργαλείων

Γιατί να χρησιμοποιήσω μια ψυχομετρική ανάλυση και πως θα με βοηθήσει να ανακαλύψω τις κλίσεις και τα δυνατά μου σημεία.

Πως εγώ βλέπω τον εαυτό μου και πως με βλέπουν οι άλλοι. Νιώθω δυνατός για να πετύχω;

Μπορώ να θέτω στόχους και να παλεύω για αυτούς;

Ποια είναι τα κίνητρά μου; Είναι ικανά να με τροφοδοτούν με ενέργεια;

Ποια είναι τα πραγματικά μου ενδιαφέροντα και τι ταύτιση έχουν με την προσωπικότητά μου;

 

2. Ενδυνάμωση του επαγγελματικού μου προφίλ

Πως βελτιώνω τα αδύνατα σημεία μου

Πως αναδεικνύω τα δυνατά μου

 

3. Αυτοκυριαρχία και διαχείριση του επιθυμητού προφίλ κατά τη συνέντευξη πρόσληψης

Μηνύματα που «δραπετεύουν» και δείχνουν άλλα από αυτά που λέω ή θέλω να δείξω.

Θετικά και αρνητικά μηνύματα

Πως αποφεύγω παγίδες

Πως αναγνωριζω στον υποψήφιο εργοδότη τι εντύπωση του έχω κάνει

 

Mέθοδος διεξαγωγής:

 

Η ενότητα Νο 1. Θα υλοποιηθεί σε αμφιθέατρο και θα έχει τη μορφή διαδραστικής παρουσίασης. Θα χρησιμοποιηθούν τα ακόλουθα εκπαιδευτικά μέσα.

PPTΠαρουσίαση διάφορων προφίλ προσωπικότητας και συζήτηση πάνω σε αυτά

Διάρκεια 2 ώρες

 

Η ενότητα Νο 2. Θα έχει την μορφή βιωματικού εργαστηρίου. Τα εκπαιδευτικά μέσα που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι τα ακόλουθα:

Βιωματικές ασκήσεις αυτογνωσίας.

PPTΠαρουσίαση των μεθόδων ενίσχυσης του επαγγελματικού προφίλ πρακτικές εφαρμογές και ασκήσεις σε ομάδες

Μέγιστος αριθμός ατόμων 20

Διάρκεια του εργαστηρίου 2 ώρες

 

Η ενότητα Νο 3. Θα έχει τη μορφή βιωματικού εργαστηρίου. Τα εκπαιδευτικά μέσα που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι τα ακόλουθα:

Σε ομάδες διαμόρφωση σεναρίου με το επιθυμητό προφίλ εργαζόμενου παιχνίδια ρόλων εργοδότη / υποψηφίων

Βιντεοσκόπηση / προβολή και σχολιασμός

Δεύτερο παιχνίδι ρόλων. Υποστήριξη και αιτιολόγηση πρότασης

Μέγιστος αριθμός ατόμων 20

Διάρκεια του εργαστηρίου 2 ώρες