Τεύχος 49


ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΜΑΣ


Δημοσιεύουμε εργασίες αποφοίτων μας, οι οποίες βαθμολογηθήκαν με άριστα (distinction) είτε από την Επιτροπή του Πανεπιστημίου (μεταπτυχιακές εργασίες) είτε από το Συμβούλιο μας (προπτυχιακές εργασίες).
Σε αυτό το τεύχος παρουσιάζουμε την εργασία της κας Δαμιανίδου Κατερίνας, αποφοίτου του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων με τίτλο: «Επιχειρηματική Ηθική και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Διαφορές και Αλληλεξάρτηση».

Περίληψη της εργασίας:

Από την εποχή που ο πρώτος άνθρωπος άρχισε να ζει σε οργανωμένες κοινωνίες ξεκίνησαν οι πρώτες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Αρχικά αυτές γίνονταν με την ανταλλαγή αγαθών, ενώ με το πέρασμα του χρόνου άρχισε η χρήση του χρήματος. Παρά τις ουσιώδεις και διαρθρωτικές αλλαγές που έχουν διαμορφώσει τα σημερινά δεδομένα από εκείνα τα χρόνια, παραμένει πάντα μία σταθερή αρχή. Η κάθε επιχείρηση έχει ως κύριο στόχο την μεγιστοποίηση του κέρδους της.
Πολλές θεωρίες έχουν διατυπωθεί οι οποίες υποστηρίζουν την παραπάνω άποψη. Η μεγιστοποίηση του κέρδους θεωρείται βασικός παράγοντας για την βιωσιμότητά της. Με βάση την αρχή αυτή λειτουργούν ακόμα και σήμερα οι παραδοσιακές επιχειρήσεις. Εκτός από αυτές όμως, υπάρχουν και οι σύγχρονες επιχειρήσεις, οι οποίες εφαρμόζουν στη λειτουργία τους τις νέες τάσεις του μάνατζμεντ.
Σύμφωνα με τις νέες αυτές τάσεις, στις μέρες μας, έχουν εμφανιστεί και άλλες μεταβλητές που επηρεάζουν την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Τέτοιες μεταβλητές είναι η επιχειρηματική ηθική και η εταιρική κοινωνική ευθύνη.
Οι δύο αυτοί παράγοντες επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την εταιρική εικόνα και την καλή φήμη των επιχειρήσεων. Όσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ευαισθησία επιδεικνύουν οι επιχειρήσεις για τα κοινωνικά προβλήματα, τον άνθρωπο και το περιβάλλον και όσο πιο ηθική είναι η συμπεριφορά τους, τόσο περισσότερο ενισχύεται η εικόνα των ιδίων αλλά και των προσφερόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών τους στα μάτια των πελατών τους αλλά και των υπόλοιπων ενδιαφερόμενων μερών. Διαμορφώνεται δηλαδή η συνολική εικόνα τους απέναντι στους προμηθευτές τους, τους συνεργάτες, τους εργαζομένους τους, την τοπική κοινότητα αλλά και την κοινωνία στο σύνολό της.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλύσει την σχέση που υφίσταται μεταξύ της επιχειρηματικής ηθικής και της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Να εντοπίσει τις διαφορές και την αλληλεξάρτηση μεταξύ τους και να τις εξετάσει μέσα από την περίπτωση μίας συγκεκριμένης επιχείρησης.



επιστροφή