| ||||
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΜΑΣ
Δημοσιεύουμε εργασίες αποφοίτων μας, οι οποίες βαθμολογηθήκαν με άριστα (distinction) είτε από την Επιτροπή του Πανεπιστημίου (μεταπτυχιακές εργασίες) είτε από το Συμβούλιο μας (προπτυχιακές εργασίες).
Σε αυτό το τεύχος παρουσιάζουμε την εργασία του κου Αρμούτη Σπυρίδωνα, αποφοίτου του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων με τίτλο: «Διαχείριση κύκλου ζωής εικονικών επιχειρήσεων». Περίληψη της εργασίας: Η προσπάθεια ιχνηλάτησης της αρχής του εξελικτικού κύκλου στον οποίο ανήκει το υπό διαμόρφωση σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον θα πρέπει να επικεντρωθεί στα μέσα περίπου της δεκαετίας του ’80. Με αυτή την αφετηρία ο κύκλος του οποίου το τέλος δεν είναι ορατό οδηγείται κυρίως από τρεις δυνάμεις, την ολοένα εντεινόμενη παγκοσμιοποίησης της οικονομίας, τον αυξανόμενο ρυθμό τεχνολογικής εξέλιξης και κατά συνέπεια απαξίωσης και την πρωτόγνωρη ισχύ που μέσω της γνώσης διαθέτουν οι καταναλωτές. Κοινή συνισταμένη αυτών και παράλληλα μέσο αξιοποίησής τους αποτελεί η πληροφορία. Στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του σήμερα περιλαμβάνονται οι γρήγορες πολιτικές αλλαγές, οι διεθνείς εμπορικές συμφωνίες και ο κυρίαρχος ρόλος του WTO, το εξαιρετικά χαμηλό εργατικό κόστος σε ορισμένες χώρες, οι συχνές και σημαντικές αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των επιμέρους αγορών (deregulation, unbundling, αντιμονοπωλιακές διατάξεις κα), η ραγδαίως μεταβαλλόμενη φύση του εργατικού δυναμικού, (ωριμότερο ηλικιακά, καλύτερα εκπαιδευμένο και πιο χειραφετημένο) και η κυβερνητική άρση των ελέγχων και μείωση των επιχορηγήσεων. Επιπλέον η αυξανόμενη καινοτομία και οι νέες παραγωγικές τεχνολογίες παρέχουν απέραντες βελτιώσεις στη σχέση κόστους – απόδοσης και μία σημαντική ώθηση στη δυνατότητα υλοποίησης του στρατηγικού σχεδιασμού. Το περιβάλλον αυτό ωστόσο θέτει τεράστιες απαιτήσεις στις εταιρείες προκειμένου αυτές να παραμείνουν προσαρμόσιμες και κατά συνέπεια ανταγωνιστικές και κερδοφόρες (Drucker 1995, Hale and Whitlam 1997, Barnes and Hunt 2001). Στο παρελθόν ποικίλες τεχνικές έχουν αναπτυχθεί για να ενισχύσουν τη δυνατότητα μιας εταιρείας να αντιδράσει και να αντιμετωπίσει τέτοιες πιέσεις, συμπεριλαμβανομένων των Business Process Reengineering, Total Quality Management, Downsizing, Outsourcing και τελευταία του Empowerment (Lipnack και Stamps 1997). Εντούτοις, η αποτελεσματικότητα τέτοιων μεθόδων εμφανίζεται συχνά περιορισμένη και παροδική. Οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις υπόσχονται να διευκολύνουν την εφαρμογή μιας νέας προσέγγισης σε αυτό το πρόβλημα. Μερικές από τις ίδιες τεχνολογίες που έχουν επιτρέψει τιε εξελίξεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν για πάντα την business – to - business arena (Hammer 2000). Η εικονική οργάνωση ή virtual organization μπορεί να αποτελέσει ένα πολλά υποσχόμενο επιχειρησιακό πρότυπο για την νέα χιλιετία (Barnes and Hunt 2001). Η προτεινόμενη λύση αφενός συνδυάζει και βελτιστοποιεί προηγούμενες ιδέες και αφετέρου πρεσβεύει έναν θεμελιώδη επανασχεδιασμό της φύσης της επιχείρησης στηριζόμενη στην προσαρμοστικότητα και ευελιξία. Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την εργασία. |