| ||||
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΜΑΣ
Δημοσιεύουμε εργασίες αποφοίτων μας, οι οποίες βαθμολογηθήκαν με άριστα (distinction) είτε από την Επιτροπή του Πανεπιστημίου (μεταπτυχιακές εργασίες) είτε από το Συμβούλιο μας (προπτυχιακές εργασίες). Σε αυτό το τεύχος παρουσιάζουμε την εργασία του κου Παντούλια Δημήτριου, αποφοίτου του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων με τίτλο: «Η εταιρική φήμη των φαρμακευτικών εταιρειών στην Ελλάδα και οι παράγοντες που την διαμορφώνουν» Περίληψη της εργασίας: Η αγορά των συνταγογραφούμενων φαρμάκων λειτουργεί σε ένα πολύπλοκο περιβάλλον που διαμορφώνεται από ισχυρές κυβερνητικές πιέσεις, ριζικές αλλαγές στην ιατρική περίθαλψη παγκόσμια, αυξανόμενο συγκεντρωτισμό της αγοράς και μεγαλύτερο ανταγωνισμό από αντίγραφα φάρμακα. Δημιουργήθηκε έτσι η πιεστική ανάγκη για τις φαρμακευτικές εταιρίες να συγκεκριμενοποιήσουν την εικόνα που έχουν οι μέτοχοί τους για αυτές (εταιρική εικόνα) και αν είναι εφικτό να προσπαθήσουν να την διαμορφώσουν. Η δημιουργία και διατήρηση μιας θετικής εταιρικής φήμης είναι μια πολύ δύσκολη και πολύπλοκη διαδικασία, που λίγες εταιρίες κατορθώνουν να πετύχουν. Περισσότερη μελέτη του αντικειμένου υποστηρίζει την άποψη ότι υπάρχουν πολλοί εσωτερικοί παράγοντες που πρέπει να ρυθμιστούν από μια εταιρία για να απολαμβάνει ευνοϊκή φήμη από τους stakeholders. Οι εσωτερικοί παράγοντες αφορούν πληροφορίες ή σήματα που εκπέμπουν οι εταιρίες, σχετικά με την οικονομική και λογιστική τους επίδοση, την ύπαρξη θεσμικών επενδυτών στο μετοχικό τους κεφάλαιο, και την στρατηγική τους τοποθέτηση. Στηριζόμενοι σε αυτές τις πληροφορίες οι stakeholders, αξιολογούν την εταιρική φήμη. Ο απώτερος σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αξιολόγηση των παραγόντων που προσδιορίζουν την εταιρική φήμη στο φαρμακευτικό κλάδο, καθώς και ο τρόπος που συσχετίζονται μεταξύ τους. Η παρούσα εργασία αποτελείται από τα ακόλουθα κεφάλαια: Το 1° κεφάλαιο αναφέρεται στους λόγους ανάληψης της παρούσας εργασίας. Το 2° κεφάλαιο κάνει μια επισκόπηση στο εξωτερικό περιβάλλον του φαρμακευτικού κλάδου. Το 3° κεφάλαιο κάνει μια ευρεία επισκόπηση της βιβλιογραφίας, Ελληνικής και ξένης, σχετικά με την εταιρική φήμη. Επίσης παρουσιάζεται το θεωρητικό μοντέλο του Fombrum, πάνω στο οποίο θα στηρίξουμε την πρωτογενή μας έρευνα, και θα αναζητήσουμε τις συνιστώσες που προσδιορίζουν την φήμη των φαρμακευτικών εταιριών. Το 4° κεφάλαιο αναφέρεται στην μεθοδολογία της έρευνας. Το 5° κεφάλαιο παρουσιάζει τα ευρήματα της έρευνας. Το 6° κεφάλαιο αναφέρεται στα συμπεράσματα που προκύπτουν από την πρωτογενή έρευνα. Στο 7° κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια να διερευνήσουμε εάν και κατά πόσον επιτεύχθηκαν οι στόχοι που θέσαμε, κατά την ανάληψη της παρούσας εργασίας. Τέλος στο 8° κεφάλαιο αναγνωρίζονται κάποιες περιοχές που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν περαιτέρω και που στην παρούσα εργασία δεν αναπτύχθηκαν, γιατί ήταν πέρα από τους σκοπούς και τους στόχους της. Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την εργασία. |