Τευχος 44


Ο πρώτος «κλιματιζόμενος» δρόμος

Όαση δροσιάς θα γίνει η Αγίου Ιωάννου στην Αγία Παρασκευή με οδόστρωμα από γρανίτη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακας prok@dolnet.gr

Από 2 έως 3 βαθμούς πιο... δροσερός θα είναι από την επόμενη χρονιά ο κεντρικότερος δρόμος της Αγίας Παρασκευής, η Αγίου Ιωάννου, αλλά και οι γύρω δρόμοι.


Η μείωση της μέγιστης θερμοκρασίας θα προκαλέσει, σύμφωνα με τον αναπληρωτή καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Ματθαίο Σανταμούρη, «μείωση από 10% έως 15% της ενέργειας για τις ανάγκες των κλιματιστικών στα κτίρια κατά μήκος της Αγίου Ιωάννου και αύξηση από 20% έως 25% του επιπέδου της θερμικής άνεσης, δηλαδή της καλύτερης αίσθησης λόγω της δροσιάς».
Οι αλλαγές στο τοπικό κλίμα της πόλης αναμένεται να επέλθουν με τη μετατροπή της Αγίου Ιωάννου στον πρώτο βιοκλιματικό δρόμο της Ελλάδας, όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής Βασίλης Γιαννακόπουλος. «Οι εργασίες κόστους 4,2 εκατ. ευρώ- το ΥΠΕΧΩΔΕ συμμετέχει με το ποσό των 900.000 ευρώ- θα αρχίσουν αμέσως μετά τις γιορτές και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε ένα χρόνο». Οπως εξηγεί ο κ. Σανταμούρης που εκπόνησε τη βιοκλιματική μελέτη, «για τη μετατροπή του δρόμου σε βιοκλιματικό, απλώς θα χρησιμοποιηθούν υλικά με μικρή απορροφητικότητα της ηλιακής ενέργειας. Η χρησιμοποίηση τέτοιων υλικών θα έχει ως συνέπεια να αυξηθεί και η ταχύτητα του ανέμου». Έτσι, σε πρώτη φάση θα ξηλωθεί το υπάρχον οδόστρωμα και θα επιστρωθεί με ανοιχτόχρωμο γρανίτη (διαστάσεων 10Χ20 εκ. και πάχους 8-10 εκ.) και ιγνιμβρίτη (διαστάσεων 20Χ40 εκ. και πάχους 3 εκ.), υλικό με το οποίο θα είναι επικαλυμμένα τα πεζοδρόμια

160 πλατάνια και 80 θαμνώδη φυτά
Επιπλέον, στον δρόμο θα φυτευτούν 160 πλατάνια και 80 θαμνώδη φυτά- συν τα υπάρχοντα- τα οποία θα ποτίζονται με αυτόματο σύστημα. Σύμφωνα με τη μελέτη, «η διαμόρφωση του οδοστρώματος με κυβόλιθο από γρανίτη θα επεκταθεί μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Ελβετίας, ακριβώς πριν από το ύψος της πλατείας Αγίου Ιωάννου».
Η Αγίου Ιωάννου είναι ο πιο επιβαρημένος δρόμος στην Αγία Παρασκευή, αφού εκεί βρίσκονται συγκεντρωμένα τα περισσότερα καταστήματα της πόλης. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι κάτι γνώριμο, ενώ η εύρεση ελεύθερης θέσης για στάθμευση συνήθως είναι αποτέλεσμα πολύωρης προσπάθειας. Όσο για την κυκλοφορία των πεζών στα πεζοδρόμια, που συνήθως είναι κατειλημμένα από παρανόμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα, έχει μετατραπεί σε... Γολγοθά.

Στόχος η δημιουργία «ιστορικού κέντρου»
«Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ δεν θα αλλάξει από τη μια στιγμή στην άλλη. Γι΄ αυτό σχεδιάζουμε τα πρώτα δύο χρόνια ο νέος βιοκλιματικός δρόμος να λειτουργεί ως άνοδος για τα λεωφορεία και τα Ι.Χ.», συμπληρώνει ο κ. Γιαννακόπουλος. «Η στάθμευση θα απαγορεύεται και θα δημιουργηθούν 80 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης. Οι δύο διπλανοί δρόμοι, η Αιγαίου Πελάγους και η Ασημακοπούλου, θα λειτουργούν ως κάθοδος προς τη Λεωφόρο Μεσόγειων. Ξέρουμε εκ των πρότερων ότι θα επιβαρυνθούν με περισσότερη κίνηση, αλλά θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα «ιστορικό κέντρο» στην Αγία Παρασκευή».
Από τον Δήμο Αγίας Παρασκευής υποστηρίζουν ότι «αν το σχέδιο προχωρήσει, τότε θα λειτουργήσει ως πιλοτικό και για άλλους δρόμους, γι΄ αυτό υπάρχει και χρηματοδότηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Κύριος στόχος είναι η μετακίνηση τού κόσμου μεταξύ των δύο πλατειών της πόλης, της Αγίας Παρασκευής και του Αγίου Ιωάννου, να γίνεται με τα πόδια, με το ποδήλατο και τα λεωφορεία... εξοστρακίζοντας τα Ι.Χ. αυτοκίνητα».

Ειδικές ράμπες
Σύμφωνα με όσα σχεδιάζονται, θα τοποθετηθούν μεταλλικά κολονάκια που θα εμποδίζουν την παράνομη στάθμευση, ενώ ο δρόμος θα είναι υψομετρικά ενοποιημένος καθ΄ όλο το πλάτος του με χαμηλά ρείθρα στα κράσπεδα ώστε να μην είναι απαραίτητες οι ράμπες για τα καροτσάκια που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα. Επίσης, οι κάδοι απορριμμάτων θα είναι υπόγειοι και θα ανυψώνονται αυτόματα όταν γίνεται η αποκομιδή τους, ενώ θα κατασκευαστούν ειδικοί αγωγοί κάτω από τον κεντρικό δρόμο όπου θα συγκεντρώνονται τα όμβρια ύδατα.

ΤΑ ΝΕΑ, 31/10/2008



επιστροφή