Τευχος 31


ΑΡΘΡΑ ΠΕΡΙ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ

     Παρακάτω παραθέτουμε μερικά από τα πιο πρόσφατα άρθρα εφημερίδων, που αναφέρονται στο θέμα της ποιότητας των σπουδών, αλλά και της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των κολλεγίων, όπως αυτά δημοσιεύθηκαν :

‘ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΨΕΥΔΗ’

     Την 15/11/07 δημοσιεύθηκε στον Ε.Τ άρθρο με τίτλο ‘Τη χώρα για ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο’, του κ.Πέτρου Πιζάνια, καθηγητού Νεότερης Ιστορίας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
     Το άρθρο αναφέρεται κυρίως στα Κολλέγια και είναι γεμάτο από αναλήθειες.
     Πρώτα από όλα λέει, ότι τα Κολλέγια ‘άνοιξαν υπό την εποπτεία ενός άσχετου με την εκπαίδευση Υπουργείου’. Τα Κολλέγια όμως ως Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών υπάγονταν πάντα στο Υπουργείο Παιδείας και σε κανένα άλλο Υπουργείο.
     Ισχυρίζεται επίσης ο καθηγητής, ότι τα συνεργαζόμενα Πανεπιστήμια ‘είναι τρίτης κατηγορίας και ότι ο κύριος στόχος τους είναι η επιβίωση δηλαδή η συλλογή διδάκτρων’.
     Τα Βρετανικά όμως πανεπιστήμια που συνεργάζονται με τα Κολλέγια δεν είναι τρίτης κατηγορίας και οπωσδήποτε κατά μέσον όρο είναι καλύτερα από τα ελληνικά.
     Εξ άλλου τα δίδακτρα που παίρνουν τα Πανεπιστήμια από τους φοιτητές των Κολλεγίων είναι πολύ μικρά (το ένα όγδοο των κανονικών τους διδάκτρων).
     Στην συνέχεια ο καθηγητής μιλάει υποτιμητικά για τους καθηγητές μας και ισχυρίζεται, ότι είναι ‘απλοί πτυχιούχοι και σπανιότερα κάτοχοι master’.
     Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική, γιατί στα Κολλέγια διδάσκουν καθηγητές εγκεκριμένοι από τα μητρικά πανεπιστήμια.
     Έτσι οι καθηγητές των Κολλεγίων είναι επιστήμονες με τίτλους MASTER ή διδακτορικούς.
     Συνεχίζοντας ο καθηγητής μιλάει απαξιωτικά ‘για υποδομές, κτίρια, βιβλιοθήκες, κλπ’.
     Τα Κολλέγια όμως, που είναι μέλη του Συνδέσμου μας, ελέγχονται από τα αντίστοιχα Πανεπιστήμια, από την Βρετανική Αρχή Ελέγχου Ποιότητας (QAA) και από το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης (BAC).
     Πέραν όμως αυτών, τα Κολλέγια έχουν κατά μέσον όρο καλύτερες υποδομές ανά σπουδαστή από τις αντίστοιχες των ελληνικών πανεπιστημίων.
     Τέλος ο Π.Πιζάνιας ισχυρίζεται, ότι τα Κολλέγια ‘απλώς ανταλλάσσουν παχυλά δίδακτρα με τίτλους σπουδών’.
     Και αυτός όμως ο ισχυρισμός του είναι εντελώς ψευδής, ατεκμηρίωτος και συκοφαντικός.
     Κατ’ αρχήν, τα Κολλέγια δεν εκδίδουν τίτλους σπουδών – αυτοί εκδίδονται από τα μητρικά πανεπιστήμια.
     Επίσης ο καθηγητής αγνοεί, ότι τα δίδακτρα των Κολλεγίων είναι μάλλον χαμηλά (χαμηλότερα από αυτά των ιδιωτικών γυμνασίων και λυκείων).
     Είναι λοιπόν φανερό, ότι ο Πέτρος Πιζάνιας έγραψε το κείμενό του χωρίς να γνωρίζει τίποτε περί Κολλεγίων. Του συνιστούμε λοιπόν να επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας (www.hca.gr) για να βρει τις πληροφορίες, που θα του χρειαστούν για επόμενο άρθρο του.

Κωνσταντίνος Καρκανιάς
Πρόεδρος του Συνδέσμου
Ελληνικών Κολλεγίων



Αθήνα, 2/12/07


ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ.ΚΑΡΚΑΝΙΑ (Προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Κολλεγίων)
ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ‘ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ’

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ «ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ» ΤΟΥΣ

1.Η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων όσων αποφοίτων Κολλεγίων έχουν πτυχία από Πανεπιστήμια χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι κάτι νέο αλλά ισχύει από το 1989. Θεσπίστηκε με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 48 του 1989, η οποία μάλιστα υπογράφεται από την ελληνίδα,τότε Επίτροπο, κα Βάσω Παπανδρέου. Η νέα Οδηγία (36 του 2005) λοιπόν δεν κατέλαβε εξ απροόπτου την Ελληνική Κυβέρνηση, τα κόμματα και τα Πανεπιστήμια, αφού αυτή απλώς συμπληρώνει την παλαιότερη. Αυτή η Οδηγία, ισχύει υποχρεωτικά για την Ελλάδα από την 21-10-2007 (και καλύπτει όλους τους αποφοίτους από το 1991). Όποιοι επομένως δεν την εφαρμόζουν, παρανομούν. Όσοι πάλι ζητούν την μη εφαρμογή της δεν έχουν καταλάβει, ότι ζούμε εντός της Ε.Ε. Αυτή λοιπόν είναι η πραγματικότητα και όποια αντίθετη δήλωση δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια.

2.Η Οδηγία όμως αυτή δεν αναγνωρίζει τα Κολλέγια ως ελληνικά Πανεπιστήμια ούτε προβλέπει την υποχρέωση ή το δικαίωμα της ελληνικής Πολιτείας να ασκήσει έλεγχο στις συνθήκες ιδρύσεως και λειτουργίας τους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ,ότι τα Κολλέγια, τουλάχιστον τα μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Κολλεγίων, αποτελούν μέρος του Βρετανικού Πανεπιστημιακού Συστήματος και ως τέτοια ελέγχονται από τους αρμόδιους Βρετανικούς Οργανισμούς. Όσοι λοιπόν στρέφονται εναντίον της Οδηγίας, γιατί με αυτήν αναγνωρίζονται τα Κολλέγια ως Πανεπιστήμια, δεν λένε την αλήθεια. Όσοι πάλι λένε, ότι η εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Οδηγιών εξαρτάται από την θέσπιση ελληνικών ελέγχων επί των Κολλεγίων δεν λένε την αλήθεια και δεν έχουν διαβάσει τις Οδηγίες.

3.Η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας, η οποία επιβεβαιώθηκε και από τον Πρωθυπουργό, να θεσμοθετήσει ελέγχους επί της λειτουργίας των Κολλεγίων είναι ευπρόσδεκτη από τα μέλη μας αλλά έχει ανακοινωθεί τόσες φορές στο παρελθόν, ώστε να αμφιβάλλουμε για το πότε θα πραγματοποιηθεί. Άλλωστε εμείς ζητούμε την θεσμοθέτηση τέτοιων ελέγχων από το 1990. Αυτοί όμως που δηλώνουν, ότι μέχρι τώρα τα Κολλέγια υπάγονταν στο Υπουργείο Εμπορίου και ότι τώρα επί τέλους πρέπει να υπαχθούν στο Υπουργείο Παιδείας δεν λένε την αλήθεια, γιατί ποτέ δεν είχαν τα Κολλέγια καμμιά σχέση με το Υπουργείο Εμπορίου. Δεν λένε επίσης αλήθεια όσοι ισχυρίζονται, ότι οι Ευρωπαϊκές Οδηγίες θα εφαρμοστούν μετά την θέσπιση ελέγχων επί των Κολλεγίων.

4.Εξ άλλου τα Κολλέγια, που είναι μέλη μας, και συνεργάζονται με Βρετανικά Πανεπιστήμια, υπόκεινται σε αρχικούς ελέγχους ιδρύσεως και συνεχείς ελέγχους λειτουργίας από τα Πανεπιστήμια, τον Βρετανικό Οργανισμό Ποιοτικού Ελέγχου Πανεπιστημίων και το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης. Όσοι λοιπόν ζητούν να θεσπισθούν ελληνικοί αυστηροί ποιοτικοί έλεγχοι στα Κολλέγια, δήθεν για να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία τους, δεν γνωρίζουν την πραγματικότητα. Όταν μάλιστα κάτι τέτοιο ζητιέται από καθηγητές Πανεπιστημίων, οι οποίοι αρνούνται τον ποιοτικό έλεγχο στα Πανεπιστήμια η κατάσταση αγγίζει τα όρια του αστείου.

5.Τα Κολλέγια, που είναι μέλη μας, λειτουργούν με βάση το Βρετανικό Σύστημα, σύμφωνα με το οποίο η φοίτηση είναι υποχρεωτική, δεν γίνονται εξετάσεις εάν δεν έχουν διδαχθεί όλες οι προβλεπόμενες ώρες μαθημάτων, δεν επιτρέπεται γενικά η μεταφορά μαθημάτων από έτος σε έτος, δεν επιτρέπεται η ύπαρξη αιωνίων φοιτητών. Όσοι λοιπόν εκφράζουν ανησυχίες για το επίπεδο σπουδών στα Κολλέγια και προβάλλουν την ανάγκη αυτό να εξισωθεί με το αντίστοιχο στα ελληνικά Πανεπιστήμια, δεν λένε την αλήθεια αλλά προσπαθούν να εξαπατήσουν τον κόσμο.

6.Τα Κολλέγια, που είναι μέλη μας, έχουν επαρκείς εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, οι οποίες αντιστοιχούν στον αριθμό των σπουδαστών τους. Όσοι λοιπόν μιλούν απαξιωτικά για την κτιριακή υποδομή των Κολλεγίων δεν λένε την αλήθεια. Εάν μάλιστα αυτοί εργάζονται σε Πανεπιστήμια, κάποια από τα οποία δεν έχουν ούτε αρκετές καρέκλες για τους εγγεγραμμένους φοιτητές τους (εάν πήγαιναν όλοι), είναι φανερό, ότι προσπαθούν να εξαπατήσουν την κοινωνία.

7.Τα Κολλέγια, που είναι μέλη μας, έχουν αναγνωρισθεί από το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης ως Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα οποία βεβαίως δεν είναι αυτόνομα αλλά υπάγονται σε Βρετανικά Πανεπιστήμια. Όσοι λοιπόν ανησυχούν για την μορφή και το επίπεδο λειτουργίας των Κολλεγίων και προβάλλουν την ανάγκη της αλλαγής του άρθρου 16 του Συντάγματος προκειμένου αυτά να γίνουν ελληνικά Πανεπιστήμια, δεν λένε την αλήθεια.

8.Άλλωστε με βάση το ισχύον Σύνταγμα (άρθρο 16, παράγραφος 7) επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΤΕΙ (με άδεια του Υπουργείου Παιδείας). Όσοι λοιπόν ισχυρίζονται, ότι στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται η ύπαρξη ιδιωτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν λένε την αλήθεια.

9.Είναι φανερό λοιπόν, ότι την πραγματικότητα για την λειτουργία των Κολλεγίων δεν την γνωρίζει η Ελληνική Πολιτεία, οι πολιτικοί μας, τα Πανεπιστήμια. Το επίπεδο λειτουργίας όμως των Κολλεγίων, το γνωρίζουν οι καθηγητές και οι σπουδαστές μας, και οπωσδήποτε οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες προσλαμβάνουν τους αποφοίτους μας και τους χρησιμοποιούν με επιτυχία.

Η άγνοια επομένως του Υπουργείου Παιδείας δεν οφείλεται σε δικό μας λάθος, γιατί εμείς από το 1990 παρουσιάζουμε με λεπτομέρειες το ποιοι είμαστε, αλλά στην δική του παράλειψη να ασκήσει την οφειλόμενη εποπτεία.


επιστροφή