Τευχος 28


«Φτιάξαμε τη Λότους των ονείρων μας»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Βιδάκης

«Από μικρός είχα τη μανία να μαστορεύω αυτοκίνητα. Κατά καιρούς έχω δουλέψει σε διάφορα συνεργεία. Για το όχημα που φτιάξαμε χρειάστηκε όλος ο ελεύθερος χρόνος μας από πρόπερσι τον Σεπτέμβριο έως τώρα. Νομίζω ότι έχουμε φτιάξει το αυτοκίνητο των ονείρων μας».



O Χρήστος Πανταλουδάκης είναι σπουδαστής στο τμήμα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Κρήτης και μαζί με τον συνάδελφό του Ανδρέα Δημόπουλο δούλεψε ατέλειωτες ώρες τα δύο τελευταία χρόνια για να φτιάξουν από το μηδέν ένα αυτοκίνητο.

Το αυτοκίνητο που κατασκεύασαν είναι ένα πρωτότυπο τετράτροχο, το οποίο βασίζεται σε ένα πολύ επιτυχημένο παλιό μοντέλο της Λότους. «Αρχίσαμε σχεδόν για πλάκα, από ένα βιβλίο που είχαμε βρει με διάφορα σχέδια και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε το αυτοκίνητο. Στην πορεία πήραμε την απόφαση να αποτελέσει και την πτυχιακή μας εργασία στο ΤΕΙ», λένε οι δύο κατασκευαστές.

Το αυτοκίνητο αυτό, που παρουσιάζεται κι επίσημα αύριο στο ΤΕΙ, αποτελεί επιθυμία που είχαν οι δύο δημιουργοί από μικρά παιδιά, την οποία είδαν έπειτα από σκληρή δουλειά να πραγματοποιείται.

Τα δικαιώματα παραγωγής

Η προσπάθεια των δύο φοιτητών άρχισε στις 23 Σεπτεμβρίου του 2005. Κάθε μέρα ασχολούνταν περίπου 8 ώρες, όπως τονίζουν και οι δύο. Το αυτοκίνητο που κατασκεύασαν είναι βασισμένο σε ένα μοντέλο της Λότους, του 1957. Τα δικαιώματα παραγωγής του έχει η Κάτερχαμ, η οποία το βγάζει μέχρι σήμερα, ενώ υπάρχουν και διάφορες άλλες εταιρείες, κυρίως στη Βρετανία, οι οποίες το παράγουν με μικρές διαφοροποιήσεις.

«Το αυτοκίνητο που φτιάχνουμε είναι σχεδόν αντιγραφή του παλιού μοντέλου της Λότους. Από εκεί και πέρα, άλλα μέρη του αυτοκινήτου, όπως οι αναρτήσεις, ο κινητήρας και τα διάφορα υποσυστήματα είναι δικής μας σχεδίασης. Ο κινητήρας είναι από ένα Φορντ Σιέρα 2.000 κυβικών και βγάζει 140 ίππους. Πίσω έχει τοποθετηθεί άξονας από Φορντ Έσκορτ 2000, διαθέτει δισκόφρενα εμπρός και πίσω, ενώ η ανάρτησή του είναι τύπου... Φόρμουλα 1. Στο εσωτερικό του διαθέτει τα απαραίτητα όργανα για να μπορεί ο οδηγός να βλέπει όλες τις αναγκαίες ενδείξεις του κινητήρα, όπως τη θερμοκρασία και την πίεση. Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις για τα χιλιόμετρα, καθώς και στροφόμετρο, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 220 χιλιόμετρα. «Εμείς βέβαια το έχουμε πάει μέχρι τα 150», λένε οι δύο κατασκευαστές. «Ήδη του έχουμε κάνει περίπου 30 χιλιόμετρα. Στον δρόμο είναι σκέτη απόλαυση και ειλικρινά είναι πολύ άνετο και γρήγορο στην οδήγηση», επισημαίνουν οι δύο σπουδαστές.



«Αρχίσαμε σχεδόν για πλάκα, από ένα βιβλίο που είχαμε βρει με διάφορα σχέδια και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε το αυτοκίνητο. Στην πορεία πήραμε την απόφαση να αποτελέσει και την πτυχιακή μας εργασία στο ΤΕΙ», λέει ο κ. Χρήστος Πανταλουδάκης

«Θέλουμε να το κυκλοφορήσουμε»

ΤΕΤΟΙΟΥ είδους αυτοκίνητα σε άλλες χώρες της Ευρώπης ταξινομούνται και κυκλοφορούν κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα. Όλες οι ιδιοκατασκευές και οι ευρεσιτεχνίες κυκλοφορούν χωρίς κανέναν περιορισμό από την πλευρά του νόμου. «Εδώ στην Ελλάδα δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς προβλέπει η νομοθεσία γι΄ αυτά τα οχήματα. Δεν έχουμε κινήσει ακόμη τις διαδικασίες για να διαπιστώσουμε τι γίνεται, όμως θα θέλαμε πολύ να το κυκλοφορήσουμε στους δρόμους. Έχουμε ακούσει από διάφορους ότι στο ΚΤΕΟ Αλίμου ισχύει κάτι τέτοιο, χωρίς να το έχουμε επιβεβαιώσει ακόμη».

ΤΑ ΝΕΑ, 11-6-2007


επιστροφή