| ||||
Κύρος Γρανάζης καλεί Ίντερνετ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
Εύη Σαλτού «Ο όγκος των ιντερνετικών ειδήσεων είναι τρομακτικά μεγάλος, με αποτέλεσμα να είναι πολύ εύκολο να χαθεί ο χρήστης στις άπειρες πληροφορίες που κυκλοφορούν. Αυτό το χαοτικό σύστημα θέλαμε να βάλουμε σε τάξη». Η Ειρήνη Ντούτση, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά, είναι μέλος της ομάδας Ρacific και μαζί με τον 28χρονο Νίκο Μήτσου είναι οι δημιουργοί του προγράμματος ΝeΜo (Νews Μonitoring). Πήρε μάλιστα το πρώτο βραβείο εφευρετικότητας σε διαγωνισμό καινοτομίας και το χρηματικό έπαθλο των 50.000 ευρώ. Το ΝeΜo είναι ένα «έξυπνο» προϊόν για τη συνοπτική ανάλυση και παρουσίαση των ειδήσεων, που θα δίνει τη δυνατότητα στους διαδικτυακούς επισκέπτες να ενημερωθούν σφαιρικά γύρω από ένα θέμα της επικαιρότητας. «Αν για παράδειγμα ο χρήστης θέλει να ενημερωθεί για τον πόλεμο του Ιράκ, θα βρει στην ιστοσελίδα, η οποία θα έχει ανέβει μέχρι το καλοκαίρι, όλες τις βασικές και κρίσιμες ειδήσεις σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα», σημειώνει. Η ομάδα Ρacific είναι μία από τις έξι που βραβεύθηκαν στον διαγωνισμό «Ιnnovation 2006», ο οποίος άρχισε τον Ιούνιο του 2006 και διοργάνωσε η εταιρεία ΟΤΕnet. Οι διαγωνιζόμενοι είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις προτάσεις τους στις κατηγορίες «Εφευρετικότητα» και «Επιχειρηματική Δραστηριότητα». Η αξιολόγηση όλων των προτάσεων έληξε πριν από λίγες μέρες και ανέδειξε τρεις νικητές από κάθε κατηγορία. «Είμαστε οι ίδιοι χρήστες του Ίντερνετ και έχουμε εντοπίσει αρκετές ατέλειες και προβλήματα. Προσπαθήσαμε λοιπόν να προτείνουμε προγράμματα και συστήματα που σίγουρα θα διευκολύνουν τον χρήστη κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού σερφαρίσματος», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Ιωσήφ Ιεροκλής, προγραμματιστής και δημιουργός του «Μashup καθημερινότητας». Όπως υποστηρίζει,το πρόγραμμα για το οποίο κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία «Εφευρετικότητα» αποτελεί τη λύση στην ταλαιπωρία και τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στους δήμους και τις μεγάλες πόλεις. Μάλιστα αφορμή για την πρωτότυπη αυτή διαδικτυακή υπηρεσία ήταν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε ο ίδιος στη γειτονιά όπου μένει. Επάνω στον χάρτη μιας συγκεκριμένης περιοχής θα εμφανίζονται τα καθημερινά προβλήματα που παρουσιάζονται στην περιοχή αυτή και τα οποία θα εντοπίζουν οι ίδιοι οι πολίτες- χρήστες του Διαδικτύου. «Αυτά μπορεί να είναι από μια λακκούβα στον δρόμο μέχρι εργασίες στο δίκτυο υδροδότησης ή ακόμα και τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα». Το «mashUp καθημερινότητας» θα ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες. ΤΑ ΝΕΑ, 30/4/2007
|