| ||||||||
20 Ερωτήσεις - MANΘOΣ ΣANTAMOYPHΣ
ΣΚΙΑ ΚΑΙ ΑΕΡΑΣ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Τελικά, ο επόμενος πόλεμος θα γίνει για τον έλεγχο των πηγών ενέργειας;
Είναι προφανές ότι οι κυρίαρχες χώρες σχεδιάζουν με προσοχή το ενεργειακό τους μέλλον, αλλά ταυτόχρονα προσπαθούν να επηρεάσουν το ενεργειακό μέλλον των οικονομικών αντιπάλων τους.
Μπήκαμε ήδη στη μεταβατική περίοδο που θα οδηγήσει σε μια νέα εποχή χωρίς πετρέλαιο;
Έχουμε εισέλθει προ πολλού. Για κάθε δύο βαρέλια πετρελαίου που καταναλώνουμε ανακαλύπτουμε μόνο ένα.
H Αθήνα είναι μη φιλική προς το περιβάλλον. Γειτονιές πυκνοδομημένες, ακατάλληλα υλικά και ελάχιστο πράσινο...
Ενώ οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 μάς πρόσφεραν την τρομερή ευκαιρία, προτιμήθηκε η άσφαλτος, το μπετόν και ό,τι πιο συντηρητικό είχαν να προσφέρουν οι ντόπιοι εργολάβοι.
Ήλιος, άνεμος, πηγές εναλλακτικής ενέργειας που μένουν ανεκμετάλλευτες. Γιατί;
Όσοι σχεδιάζουν το ενεργειακό μας μέλλον με βάση τα συμβατικά καύσιμα καταδικάζουν τον τόπο μας να μείνει ουραγός σε έναν τομέα όπου θα μπορούσε να είναι πρωτοπόρος.
H τιμή του πετρελαίου σκαρφάλωσε στα 75 δολάρια το βαρέλι. Πόσο έτοιμοι είμαστε να ζήσουμε χωρίς πετρέλαιο;
Δεν είμαστε καθόλου έτοιμοι.
Κατοικούμε και εργαζόμαστε σε γυάλινα κτίρια που συσσωρεύουν τη θερμότητα του ηλίου.
Ένα γυάλινο κτίριο στην Αθήνα καταναλώνει 4 φορές περισσότερη ενέργεια για κλιματισμό από ό,τι ένα κοινό κτίριο και 20 φορές περισσότερη από ένα βιοκλιματικό κτίσμα.
Υβριδικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ελλάδας;
Υπάρχουν κάποια. Πιστεύω ότι αργά ή γρήγορα θα είναι παντού.
Τελικά, η ενέργεια του μέλλοντος είναι η πυρηνική;
Τα μεγάλα προβλήματα ασφαλείας και το εξαιρετικά υψηλό κόστος σε σχέση με τις συμβατικές πηγές ενέργειας οδηγεί την τεχνολογία αυτή εκτός ενεργειακής αγοράς.
Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα πέσει σε λάθος χέρια;
Δυστυχώς, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Βασικότερα μέσα μαζικής μεταφοράς παραμένουν στην Ελλάδα τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία. Ούτε ηλεκτροκίνητα τρένα, ούτε τραμ...
H χρήση θερμικών μέσων μεταφοράς είναι ένας από τους κύριους λόγους που οι μεταφορές κατέχουν μεγάλο ποσοστό στην ενεργειακή κατανάλωση και που συνεχώς αυξάνεται.
Το καλοκαίρι προ των πυλών. Τα κλιματιστικά στο φουλ...
Μέγα λάθος ενεργειακής στρατηγικής, αλλά δυστυχώς η πιο προσιτή λύση για τον μη ενημερωμένο πολίτη.
Είναι αρκετά τα κίνητρα που δίνονται από την Πολιτεία για τη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας;
H χώρα μας έχει αναλάβει δεσμεύσεις όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και για τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέχρι ένα ποσοστό 20% της ηλεκτρικής παραγωγής. Και όμως, κανένας στόχος δεν έχει επιτευχθεί.
Άλλες χώρες παράγουν ενέργεια από τα σκουπίδια τους. Εμείς τα πετάμε στις χωματερές...
Είναι κρίμα. Χάνονται πολύτιμοι πόροι, επενδύσεις, θέσεις εργασίας και επιβαρύνεται το περιβάλλον.
Πώς μπορούμε να περιορίσουμε την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος;
Σκιασμός και αερισμός αντί της άκριτης χρήσης κλιματισμού, χρήση υψηλής απόδοσης συσκευών και συστημάτων, προστασία του κελύφους.
Γιατί δεν «περπάτησαν» στην Ελλάδα τα φωτοβολταϊκά συστήματα;
Το κόστος είναι ακόμα υψηλό και δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις συμβατικές μορφές ηλεκτροπαραγωγής αλλά και την αιολική ενέργεια.
Πόσο «ύπουλες» όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας είναι οι ηλεκτρικές συσκευές που υπάρχουν σπίτι;
Ο τρόπος λειτουργίας και χρήσης των ηλεκτρικών συσκευών επηρεάζει άμεσα την κατανάλωση ενέργειας. Για παράδειγμα, υπάρχει σημαντική κατανάλωση ενέργειας από την τηλεόραση όταν δεν την κλείνουμε από τον διακόπτη αλλά από το τηλεκοντρόλ.
Τα λεωφορεία υδρογόνου που υποσχέθηκε ο Δήμος Αθηναίων δεν κυκλοφόρησαν ποτέ...
Καλλιεργείται μια τεράστια προσδοκία σε σχέση με το υδρογόνο. Το υδρογόνο ωστόσο δεν είναι πηγή ενέργειας αλλά πηγή αποθήκευσης.
H ενεργειακή συνείδηση των Ελλήνων με μια λέξη;
Ανύπαρκτη.
H ευθύνη των ειδικών επιστημόνων δεν είναι μεγάλη;
H ενημέρωση και η συζήτηση σε ενεργειακά θέματα στη χώρα είναι υποτυπώδης και χωρίς εμβάθυνση.
Βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Καινούργια ή αρχαία γνώση;
Το να προστατευτείς από το κλίμα δεν είναι καινοτομία, το να μην προστατευτείς είναι.
ΤΑ ΝΕΑ , 23/05/2006
|