| ||||||
Οι Kινέζοι παίρνουν το... τιμόνι
Eυρωπαϊκές, ιαπωνικές, κορεάτικες και αμερικανικές
αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν υπερσύγχρονα εργοστάσια στην Kίνα προσδοκώντας αυξημένες πωλήσεις KEITH BRADSHER
Μαθαίνουν Οι Κινέζοι μάνατζερ θέλουν να βάλουν στο χέρι την υπερσύγχρονη τεχνολογία που διαθέτουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. "Θέλω να μάθω από τη Γερμανία και έπειτα να προχωρήσω σε βελτιώσεις" λέει ο Li Jianping, υποδιευθυντής του εργοστασίου αυτού. Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Φολκσβάγκεν, η Ντέμλερ Κράισλερ, η Τογιότα, η Χόντα, η Νισάν και η Τζένεραλ Μότορς κατασκευάζουν μερικά από τα πιο σύγχρονα εργοστάσιά τους στην Κίνα, όχι μόνο για να ανταγωνιστούν η μία την άλλη, αλλά και για να χτυπήσουν τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η Chery, η Geely και η Lifan. Πέρασαν μπροστά Στην εγχώρια αγορά, τον Ιανουάριο, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατείχαν μερίδιο 28,7%, μεγαλύτερο από ό,τι οι ιαπωνικές (27,8%), οι ευρωπαϊκές (19%), οι αμερικανικές (14%) και οι κορεατικές (10,3%). Με την τεχνογνωσία που αποκτούν οι Κινέζοι από τη δραστηριοποίηση πολλών και μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών στη χώρα, τα επόμενα τέσσερα χρόνια αναμένεται να γίνουν υπερδύναμη στον χώρο της κατασκευής οχημάτων. Το μεγάλο πλεονέκτημα που έχει η Κίνα είναι το φτηνό εργατικό δυναμικό, καθώς οι μηνιαίοι μισθοί για εργάτες στην αυτοκινητοβιομηχανία ανέρχονται σε περίπου 200 δολάρια. Μπορεί μέχρι πρόσφατα οι Κινέζοι απλώς να αντέγραφαν παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων, αυτό όμως έχει αλλάξει τώρα. Ευρωπαϊκές (γερμανικές κυρίως) και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να κατασκευάζουν εκεί υπερσύγχρονα εργοστάσια, στα οποία χρησιμοποιούνται προηγμένες μέθοδοι κατασκευής αλλά και εφαρμόζονται καινοτόμες διοικητικές πρακτικές. Το ίδιο ακριβώς είχαν κάνει τη δεκαετία του '80 οι Ευρωπαίοι και οι Ιάπωνες στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας τους Αμερικανούς του Ντιτρόιτ. Πρόθυμες να επενδύσουν Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εξάλλου, είναι έτοιμες να δαπανήσουν μεγάλα ποσά προκειμένου να αποκτήσουν την τεχνογνωσία που επιθυμούν. H Chery έχει προσλάβει μερικές από τις καλύτερες ιταλικές φίρμες σχεδιασμού αυτοκινήτων για τα νέα της μοντέλα. ’λλο παράδειγμα είναι η εξαγορά της χρεοκοπημένης Ρόβερ από τη Najing Automobile Group. Επίσης, ο όμιλος Lifan, που κατασκευάζει αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, ενδιαφέρεται τώρα να αγοράσει ένα από τα πιο προηγμένα εργοστάσια κατασκευής κινητήρων στον κόσμο, το οποίο έχει δημιουργήσει στη Νότια Βραζιλία η Ντέμλερ Κράισλερ από κοινού με την BMW. H εξέλιξη Ο 23χρονος Wang Cheng-guo, απόφοιτος Σχολής Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, άρχισε να εργάζεται στο εργοστάσιο της Φορντ το 2004. Κάθε μέρα έπρεπε να σηκώνει καθίσματα που ζύγιζαν 25 κιλά το καθένα και να τα τοποθετεί σε (παλιά) μοντέλα της εταιρείας. Σήμερα, ο κ. Wang δουλεύει πενθήμερο και οκτάωρο, αμειβόμενος με 200 δολάρια τον μήνα. Κερδίζει πολύ περισσότερα χρήματα από όσα κέρδιζε ο 48χρονος σήμερα πατέρας του, όταν δούλευε στην αυτοκινητοβιομηχανία από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ. Τώρα, ο Wang δεν σηκώνει μόνος του τα καθίσματα, αλλά επιβλέπει έναν ηλεκτρονικό βραχίονα που κάνει αυτή τη δουλειά, τον οποίο μάλιστα έχει βελτιώσει ο ίδιος κάνοντας σχετική εισήγηση στους προϊσταμένους του εργοστασίου. Ο Keith Bradsher είναι συντάκτης των «Τάιμς» της Νέας Υόρκης ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑ ΝΕΑ , 18/03/2006
|