Τευχος 11




Tα υδροπλάνα πετούν στην άγονη γραμμή
H ΑirSea Lines εκδήλωσε ενδιαφέρον για 18 γραμμές
ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ


Τη δρομολόγηση υδροπλάνων σε 18 άγονες γραμμές του Αιγαίου και του Ιονίου σχεδιάζει η ιδιωτική εταιρεία AirSea Lines, που ήδη εκτελεί καθημερινές πτήσεις από την Κέρκυρα προς τους Παξούς και τη Λίμνη των Ιωαννίνων.
Τα υδροπλάνα που προορίζονται για τις άγονες γραμμές διαθέτουν πλωτήρες, αλλά και σύστημα προσγείωσης με τροχούς


H διοίκηση της εταιρείας κατέθεσε προχθές στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) φάκελο με το επίσημο ενδιαφέρον της για την εκτέλεση τακτικών πτήσεων προς προορισμούς της άγονης γραμμής, χωρίς να επιδοτείται από το ελληνικό Δημόσιο, όπως γίνεται σήμερα με τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.
H AirSea Lines ανταποκρίθηκε σε σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις ενδοκοινοτικές αεροπορικές γραμμές, η οποία έχει καθορίσει ποια αεροπορικά δρομολόγια στην Ελλάδα θεωρούνται απαραίτητα για κοινωνικούς-οικονομικούς λόγους. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, σε πρώτη φάση προκηρύσσεται διαγωνισμός για την εκμετάλλευση των γραμμών αυτών χωρίς επιδότηση από τα κοινοτικά ταμεία και το ελληνικό Δημόσιο.
Στη συνέχεια εάν δεν υπάρξει ενδιαφερόμενος αερομεταφορέας, ακολουθεί νέος διαγωνισμός που προβλέπει την επιδότηση των γραμμών αυτών για διάστημα τριών χρόνων, δεδομένου ότι θεωρούνται απαραίτητες για τις τοπικές κοινωνίες.
H AirSea Lines είναι η μοναδική εταιρεία που ανταποκρίθηκε στην πρώτη φάση του διαγωνισμού αυτού, του οποίου η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος έληξε στις 28 Φεβρουαρίου.
Με αμφίβια
 


Σύμφωνα με τους υπευθύνους της εταιρείας, η εκτέλεση των δρομολογίων αυτών θα γίνεται με ειδικά αεροσκάφη υδροπλάνα-αμφίβια, 19 θέσεων το καθένα, τα οποία θα εμφανιστούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Τα υδροπλάνα αυτά θα μπορούν να απογειώνονται από αεροδρόμια και να προσθαλασσώνονται σε λιμάνια (και αντίστροφα) ή να πετούν κανονικά από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο. Το βασικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων αεροσκαφών είναι ότι διαθέτουν τροχούς (για προσγείωση σε αεροδρόμια) και πλωτήρες (για προσθαλάσσωση σε λιμάνια). Όταν επιχειρείται προσθαλάσσωση οι τροχοί μπαίνουν μέσα στους πλωτήρες, ενώ για τις πτήσεις από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο παραμένουν σταθερά κατεβασμένοι.
Οι προορισμοί
Βάσει του σχεδίου που έχει υποβληθεί στην ΥΠΑ, η κάλυψη των 18 δρομολογίων-προορισμών θα απαιτήσει τρία έως τέσσερα υδροπλάνα-αμφίβια. Οι προορισμοί στους οποίους σχεδιάζεται η δρομολόγηση τέτοιων αεροπλάνων είναι από Αθήνα προς Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάρπαθο, Σητεία και Σκιάθο, από Ρόδο προς Κω, Αστυπάλαια και Λέρο, από Κω προς Αστυπάλαια και Λέρο, από Αστυπάλαια προς Λέρο, από Κέρκυρα προς Άκτιο, Κεφαλονιά και Ζάκυνθο, από Άκτιο προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο και από Κεφαλονιά προς Ζάκυνθο.
Όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της AirSea Lines, στο μέλλον τα συγκεκριμένα νησιά θα μπορούν να συνδεθούν αεροπορικώς και με άλλα μικρότερα νησάκια.
Σημειώνεται ότι εντός των ημερών η ίδια εταιρεία ετοιμάζεται να ξεκινήσει δρομολόγια με υδροπλάνα από το λιμάνι της Πάτρας προς την Κέρκυρα (μέσω Ιθάκης και Λευκάδας) και τη Λίμνη των Ιωαννίνων.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες των αεροσκαφών στο: http: /www.tanea.gr/docs/airsea.doc

ΤΑ ΝΕΑ , 02/03/2006




επιστροφή