Σύνδεση σπουδαστών
Ελληνικά English
 

Η χρήση της Παιγνιοθεραπείας στην υγεία και την εκπαίδευση

H Παιγνιοθεραπεία ως μέθοδος θεραπείας χρησιμοποιεί το παιχνίδι ως βασικό επικοινωνιακό και θεραπευτικό εργαλείο.

Βοηθά τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αντιμετωπίσουν τις συναισθηματικές τους διακυμάνσεις και εσωτερικές συγκρούσεις χρησιμοποιώντας το παιχνίδι ως μορφή έκφρασης και εκτόνωσης.

Η Παιγνιοθεραπεία είναι μία μη κατευθυντική μέθοδος ψυχοθεραπείας που βοηθά το παιδί να εκφραστεί μέσα σε ένα περιβάλλον αποδοχής και ελευθερίας.

Στόχος της Παιγνιοθεραπείας είναι η αλλαγή στάσεων του παιδιού απέναντι στα πράγματα, η συνειδητοποίηση των εσωτερικών του συγκρούσεων,  η επίτευξη αυτοπεποίθησης και ηρεμίας.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

A’ ΕΞΑΜΗΝΟ

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ - ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (40 ώρες)

Δευτέρα: 17:00- 20:00

·        Παίζοντας και παρατηρώντας τα παιδιά

·        Δραματοθεραπεία για παιδιά

·        Μουσικοκινητική αγωγή

·        Το παιδικό ιχνογράφημα

·        To παιδικό παραμύθι

 

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (40 ΩΡΕΣ)

Τρίτη: 17:00- 20:00

·        Εξελικτική Ψυχολογία

·        Παιδοψυχολογία

·        Ψυχικές Διαταραχές στην Παιδική ηλικία

 

Η ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥCARL ROGERS (20 ΩΡΕΣ)

Τετάρτη: 17:00- 20:00

 

Β’ Εξάμηνο

ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (40 ώρες)

Δευτέρα: 17:00-20:00

 

ΤΈΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ (40 ώρες)

Τρίτη: 17:00-20:00

 

Η ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ CARL ROGERS (20 ΩΡΕΣ)

Τετάρτη: 17:00- 20:00

 

ΑΝΑΛΥΣΗ & ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ (40 ώρες)

Πέμπτη : 17:00 – 20:00

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ (20 ώρες)

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

 

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά, Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας, Παιδαγωγός- Ψυχολόγος

Το μάθημα χωρίζεται σε τρία μέρη (Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολές Ψυχοθεραπείας, Κλινική Ψυχολογία).

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να αποκτήσουν οι σπουδαστές βασικές γνώσεις της επιστήμης της Ψυχολογίας οι οποίες τους είναι απαραίτητες για την άσκηση του Επαγγέλματος της Θεραπείας μέσω των Εικαστικών.   Σπουδάζουν Εξελικτική Ψυχολογία και μελετούν  όλα τα αναπτυξιακά στάδια του ανθρώπου από τη γέννησή του.  Προσεγγίζουν όλες τις βασικές Σχολές Ψυχοθεραπείας (Ψυχαναλυτική, Αναλυτική, Συμπεριφοριστική, Γνωστική, Ανθρωπιστική, Ολιστική, Υπαρξιστική, Συστημική, Ψυχοσυνθετική).

Στο τρίτο μέρος του μαθήματος της  Κλινικής  Ψυχολογίας  οι σπουδαστές αποκτούν  τις απαραίτητες γνώσεις για να μπορούν να κάνουν διάγνωση χρησιμοποιώντας την κατάλληλη θεραπευτική μέθοδο.

 

 

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ - ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (40 ώρες)

Εισηγήτριες: Μαρία Καρκανιά – Κάλλι Φιλιανού (Ψυχολόγος – Παιγνιοθεραπεύτρια)

·        Παίζοντας και παρατηρώντας τα παιδιά

·        Δραματοθεραπεία για παιδιά

·        Μουσικοκινητική αγωγή

·        Το παιδικό ιχνογράφημα

·        To παιδικό παραμύθι

 

ΤΕΧΝΕΣ & ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ

Εισηγήτρια: Μαρία Καρκανιά

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να μπει ο σπουδαστής σε βάθος στις θεωρητικές  προσεγγίσεις οι οποίες  συνδέουν τις Τέχνες με τη θεραπεία. Ο σπουδαστής μελετά  τις  Ψυχαναλυτικές μεθόδους και τις τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται στην Θεραπεία μέσω των εικαστικών.

Το μάθημα είναι προσανατολισμένο στην Αναλυτική Προσέγγιση του CarlG. Jung.

 

Η ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ CARL ROGERS (20 ΩΡΕΣ)

H προσωποκεντρική προσέγγιση του Carl Rogers βασίζεται στην αρχή της απόλυτης αποδοχής του άλλου. Ως μοντέλο θεραπείας  εφαρμόζεται στους χώρους της υγείας και της εκπαίδευσης. Είναι μία μη κατευθυντική προσέγγιση που βασίζεται κυρίως στη σχέση μεταξύ θεραπευόμενου και θεραπευτή. Η ποιότητα της θεραπευτικής σχέσης παίζει πρωταρχικό ρόλο στη θεραπευτική διαδικασία . Η θεραπευτική σχέση βασίζεται στις αρχές της αυθεντικότητας, της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και την ανευ όρων αποδοσχή του πελάτη από το θεραπευτή του. Είναι η πλέον κατάλληλη και αποτελεσματική μέθοδος για τη χρήση της παιγνιοθεραπείας στην πράξη.

 

ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Εισηγήτριες: Κάλλι Φιλιανού  – Αντιγόνη Κεμερλίογλου (Ψυχολόγος – Παιγνιοθεραπεύτρια)

Ο στόχος του μαθήματος είναι να φέρει τους σπουδαστές σε επαφή με τις βασικές αρχές και πρακτικές της Παιγνιοθεραπείας. Η προσέγγιση των θεμάτων γίνεται με βιωματικό τρόπο ενώ ακολουθεί η σύνδεσή τους με το θεωρητικό υπόβαθρο της Παιγνιοθεραπείας. Μέσω αυτής της διαδικασίας οι συμμετέχοντες διευκολύνονται στην αυτοέκφρασή τους και στην ανάπτυξη του δημιουργικού τους δυναμικού με έναν μη απειλητικό τρόπο. Στο τέλος του μαθήματος, οι σπουδαστές θα έχουν αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση της φιλοσοφίας της Παιγνιοθεραπείας αλλά και της εφαρμογής της σε διαφορετικούς πληθυσμούς (κλινικούς, μη κλινικούς), σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες (παιδιά, εφήβους, ενήλικες), καθώς και σε διαφορετικά πλαίσια (κέντρα πρόληψης- θεραπείας- αποκατάστασης, σχολεία, νοσοκομεία, κλπ). Οι σπουδαστές θα πειραματιστούν με διαφορετικά μέσα (άμμο, μινιατούρες, πηλό, πλαστελίνη, ζωγραφική, αποκριάτικες μάσκες- κοστούμια, κλπ) ώστε να βρει ο καθένας ποιο είναι αυτό που τον διευκολύνει να εκφραστεί καλύτερα.

 

ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ

Εισηγήτρια:Ρωξάνη Γιάννου

Στο μάθημα αυτό οι σπουδαστές ασκούνται στην γλώσσα της ανάγνωσης των συμβόλων και την ερμηνεία τους. Υπάρχουν ατομικά και συλλογικά σύμβολα. Τα σύμβολα βρίσκονται μέσα στις εικόνες και τα όνειρα. Τα σύμβολα είναι κοινά στους ανθρώπους, έχουν όμως μία διαφορετική σημασία για τον καθένα και ερμηνεύονται με τη βοήθεια ενός ατομικού κώδικα.

 

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να έρθουν οι σπουδαστές σε γνωριμία με τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης (Χοροθεραπεία, Μουσικοθεραπεία, Δραματοθεραπεία, Παιγνιοθεραπεία).

Οι σπουδαστές παρακολουθούν  βιωματικά εργαστήρια από τις άλλες θεραπείες μέσω Τέχνης. Από το πρόγραμμα ορίζεται η παρακολούθηση τουλάχιστον τριών ωρών από τις υπόλοιπες προσεγγίσεις, μπορούν όμως να παρακολουθήσουν και περισσότερες ώρες.

 

 

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ

 

Μαρία Καρκανιά (Διευθύντρια τομέα  Ψυχολογίας) - Υπεύθυνη του Προγράμματος

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Μαρία Καρκανιά είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales. Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του University of Wales.

Έχει σπουδάσει Χορό μοντέρνο ( ISTD),  φλαμένκο (Spanish Dance Society) , αφρικάνικο (afro-modern) στις σχολές Χορού Ντιάνα Θεοδωρίδου, Φωκάς Ευαγγελινός, studio Χορός- Χώρος (Μέτσης)  και σύγχρονο στη σχολή χορού PK Dance school.

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού).

Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική  κατεύθυνση και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους.

Εξειδικεύεται στη χορήγηση των  ιχνογραφικών προβολικών  τεστ διάγνωσης , Η.T.P(House–Tree- Person), Draw a mother with her child, Kinetic Family, Fairy TaleTest.

Είναι πιστοποιημένη από την Άριστον Ακαδημία Υπολογιστών για τη χορήγηση των τεστ Career Guidance και Ariston Learning Styles (τεστ προσωπικότητας, κλίσεων και δεξιοτήτων).

Είναι συγγραφέας της Παιδικής σειράς βιβλίων «Ανακαλύπτω τα Επαγγέλματα»  (Ανακαλύπτω τα επαγγέλματα Υγείας , Ασφαλείας, Καλλιτεχνικά), (Εκδοτική Άλφα).

Είναι μέλος της  Βρετανικής Εταιρείας Ψυχολόγων (B.P.S).

 

Κάλλι Φιλιανού, Ψυχολόγος - Παιγνιοθεραπεύτρια

 

 

 

 

 

 

 

Η Κάλλι Φιλιανού σπούδασε Κοινωνική Ψυχολογία (Bachelor of Arts) στο De Montford University στην Αγγλία και έκανε το μεταπτυχιακό της στην Αναπτυξιακή Παιδοψυχολογία (Master of Science) στο Institute of Education University of London.

Είναι Ψυχοθεραπεύτρια - Παιγνιοθεραπεύτρια, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών - Παιγνιοθεραπευτών ΠΕΕΔΠ.

Επιπλέον, είναι υπεύθυνη του Κέντρου Ψυχοθεραπείας - Παιγνιοθεραπείας (Ενδυνάμωσης, Έκφρασης και Δημιουργίας) "Το Δέντρο", όπου εργάζεται με παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Διοργανώνει βιωματικά σεμινάρια, συντονίζει ομάδες αυτογνωσίας και ομάδες γονέων.

Τέλος, έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και συνεδρίων με Παιγνιοθεραπευτική και Δραματοθεραπευτική προσέγγιση σε κάποια εκ των οποίων και ως εισηγήτρια.

Ρωξάνη Γιάννου

Η Ρωξάνη Γιάννου σπούδασε Καλές Τέχνες (BA Fine Art) στην Αθήνα και στο Λονδίνο, όπου παρέμεινε για περίπου μια δεκαετία, κατά τη διάρκεια της οποίας απέκτησε δύο μεταπτυχιακά διπλώματα, στις Καλές Τέχνες και στην Ιστορία του Δυτικού Εσωτερισμού. Παράλληλα με τις σπουδές της, εργάστηκε στο μουσείο της ΤΑΤΕ Modern και στο Victoria and Albert Museum, λαμβάνοντας συνεχώς ειδική εκπαίδευση σε θέματα Μουσειολογίας και Διαχείρισης Πολιτιστικών Οργανισμών, καθώς και Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης και των Συμβόλων. Διατηρεί ιδιωτικό εργαστήρι διδασκαλίας Ζωγραφικής και Ιστορίας της Τέχνης και διοργανώνει στο Μουσείο Ηρακλειδών και σε άλλους οργανισμούς, ομιλίες, ξεναγήσεις και εικαστικά δρώμενα (ζωγραφική, κολλάζ, κατασκευές, θεωρία) για παιδιά, εφήβους και ενήλικες συχνά συνδυάζοντας διαδραστικές τεχνικές – οπτικοακουστική αφήγηση, ενεργητική φαντασία, ενόραση κλπ. Παράλληλα, κατά καιρούς, εκθέτει το προσωπικό της εικαστικό έργο σε γκαλερί στην Αθήνα κυρίως με θέμα το πνευματικό στοιχείο στη ζωή του ανθρώπου.

 

Η Ψαρομηλίγκου Ντορέτα είναι απόφοιτη Κοινωνικής Εργασίας, του τμήματος Υγείας κι Πρόνοιας του Α.Τ.Ε.Ι. Πατρών. Συνέχισε τις σπουδές της, στη Κλινική Ψυχοπαθολογία Ενηλίκων στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο, ενώ ειδικεύτηκε στην Ψυχοεκπαίδευση και τη Συμπεριφορική Θεραπεία Οικογένειας στην Ψύχωση από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.). Έχει παρακολουθήσει μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εκπαίδευση στον αυτισμό και την προσέγγιση της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (Applied Behavior Analysis, A.B.A.) και μετεκπαίδευση στην Παιγνιοθεραπεία από το ψυχοθεραπευτικό και εκπαιδευτικό κέντρο «Το Έρμα». Έχει στο ενεργητικό της δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και ομιλίες σε συνέδρια.

Έχει εργαστεί σε φορέα ψυχικής υγείας, (προγράμματος Αντι-Στίγμα του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής), αλλά και σε σχολεία, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συνεργάζεται με κέντρα ειδικών θεραπειών και συντονίζει παιγνιοθεραπευτικές ομάδες παιδιών που νοσούν από σακχαρώδη διαβήτη τύπου1 (ΣΔ1).Διατηρεί γραφείο, όπου  εργάζεται θεραπευτικά μέσω του παιχνιδιού με παιδιά προσχολικής, σχολικής ηλικίας και με εφήβους.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι  Ψυχολογίας Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών.  Μπορούν να γίνουν επίσης δεκτοί και απόφοιτοι άλλων σχολών, κατόπιν συνέντευξης.

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ - ΕΝΑΡΞΕΙΣ 2018/2019

Το πρόγραμμα είναι ετήσιο.  

Οι απόφοιτοι του μονοετούς προγράμματος μπορούν προαιρετικά να παρακολουθήσουν και 2ο έτος (ή και παραπάνω) που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση  με εποπτεία και ατομική ανάλυση, για επί πλέον εμβάθυνση στο αντικείμενο.

 

ΚΟΣΤΟΣ

Το ετήσιο κόστος είναι 2.500€

 

Προκαταβολή: 500€

Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να κατατεθεί σε δόσεις.

Για εγγραφές έως τις 31/7/2018, τα δίδακτρα είναι 2.000€.