Σύνδεση σπουδαστών
Ελληνικά English
 

Το Α-Ω της μη λεκτικής επικοινωνίας - Νέα έναρξη 16/10/2017

Το Α-Ω της μη λεκτικής επικοινωνίας

Ένα πρωτοποριακό ετήσιο πρόγραμμα για επαγγελματίες

Ετήσια εκπαίδευση πάνω στο μοναδικό διεθνές εργαλείο παρατήρησης, καταγραφής και ανάλυσης της στάσης του σώματος και της μη λεκτικής επικοινωνίας/κίνησης, επινοημένο από τον Rudolf von Labanκαι την Irmgard Bartenieff.

--------------------------------------------------------------------------------------

Γενικά

Το Laban/Bartenieff Movement Analysis (LBMA) είναι ένα σύστημα, μια γλώσσα, για την παρατήρηση, κατανόηση και περιγραφή όλων των μορφών κίνησης του ανθρωπίνου σώματος. Επινοήθηκε από τον Rudolf Laban και εμπλουτίστηκε και συνεχίστηκε από την Irmgard Bartenieff, αλλά και από τους Waren Lamb και την Judith Kestenberg.

Περιγράφει,  ερμηνεύει και τεκμηριώνει την φαινομενολογικά παρατηρούμενη ανθρώπινη κίνηση. Χρησιμοποιείται ως εργαλείο από τους χορευτές/χορογράφους, τους ηθοποιούς και τους Χοροθεραπευτές αλλά και σαν εργαλείο επιλογής στελεχών επιχειρήσεων ανά τον κόσμο. Το εύρος της χρήσης και της εφαρμογής του συστήματος LΒMA είναι κυριολεκτικά απεριόριστο. Σήμερα, η σημασία της θέσης του σώματος στην ψυχοθεραπεία, την ιατρική και τις κοινωνικές επιστήμες είναι πια αδιαμφισβήτητη και έχουν πια επικρατήσει στην συλλογική συνειδητότητα οι έννοιες «ενσώματος εαυτός» και «σωματική νοημοσύνη».  Για αυτό,  η δεξιότητα της παρατήρησης της κίνησης και η ικανότητα να βλέπει κανείς και να ερμηνεύει αυτό που παρατηρεί στην μη λεκτική επικοινωνία των ανθρώπων, είναι ανεκτίμητη.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, προσφέρεται  εκπαίδευση στο σύστημα LΒMA, σε επαγγελματίες που επιθυμούν να αναβαθμίσουν ποιοτικά την εργασία τους, καλλιεργώντας την δεξιότητα παρατήρησης της μη λεκτικής επικοινωνίας και της στάσης του σώματος.  Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να εμβαθύνουν στην κατανόηση των ψυχολογικών συμπερασμών των όσων παρατηρούν και πάνω από όλα να αυξήσουν την δική τους αυτογνωσία.

Μέσω του συστήματος LΒΜA μπορούμε να εντοπίσουμε στον ίδιο μας τον εαυτό, να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε όχι μόνο τα χαρακτηριστικά της κίνησης που αφορούν την σωματική επίδοση και λειτουργικότητά μας αλλά και την εικόνα του σώματός μας.  Μελετώντας και αναλύοντας τις κινητικές τάσεις μας που συνδέονται με την προσωπικότητά μας και την σχέση μας με το περιβάλλον ανακαλύπτουμε τις προσωπικές μας τάσεις/προτιμήσεις έκφρασης, μαθαίνουμε να τις εκτιμούμε και να τις επεκτείνουμε.  Έτσι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους περιορισμούς και τις προκαταλήψεις μας στην εικόνα του εαυτού μας. Με αυτόν τον τρόπο η μελέτη της κίνησης με εργαλείο το LΒΜΑ παρέχει μια σταθερή διαδικασία αυτο-πρόκλησης και ανακάλυψης της κίνησης. Η διαδικασία προωθεί την αναθεώρηση, την  διαφοροποίηση και την αλλαγή των μη λειτουργικών κινητικών μοτίβων και την δημιουργική εγκαθίδρυση ενός νέου «σχήματος» εκφραστικότητας και σωματικής εικόνας του εαυτού.

Η εκπαίδευση αφορά σε όσους ενδιαφέρονται για την βαθειά μελέτη της κίνησης ως εκφραστικού μέσου, την προσωπική αλλαγή μέσα από μια ολιστική προσέγγιση του κινούμενου σώματος, την κατανόηση της μη λεκτικής επικοινωνίας και την χρήση της κίνησης και του σώματος για εκπαιδευτικούς και θεραπευτικούς σκοπούς.

 

Στόχοι του προγράμματος:

Τα μαθήματα περιλαμβάνουν:

- διδασκαλία των στοιχείων του LBMA

- εξάσκηση στην παρατήρηση και καταγραφή ψυχοκινητικών προφίλ

-σωματική αυτογνωσία και εξάσκηση των αναπτυξιακών νευρομϋικών μοτίβων όπως αυτά μελετήθηκαν από την Ι. Bartenieff

- παρατήρηση, καταγραφή και ανάλυση του προσωπικού κινητικού προφίλ

- παρουσίαση και ανάλυση περιστατικών

 

Αποτελέσματα:

Στο τέλος της εκπαίδευσης οι μαθητές θα μπορούν:

·         Να βλέπουν καθαρά τί συμβαίνει στο σώμα του ατόμου που παρατηρούν

·         Να διακρίνουν τις ποιότητες της κίνησης αλλά και τις λεπτοφυείς και ασυνείδητες σωματικές επικοινωνίες των άλλων

·         Να βγάζουν βασικά αλλά και σύνθετα συμπεράσματα για αυτές τις μη λεκτικές επικοινωνίες

·         Να αναγνωρίζουν την δική τους μη λεκτική επικοινωνία και να μάθουν να την προσαρμόζουν για την διευκόλυνση των διαπροσωπικών σχέσεων  

·         Να αναγνωρίσουν προσωπικά σχήματα στάσης, συμπεριφοράς και σκέψης και πώς αυτά εκδηλώνονται στο σώμα τους

·         Να βάζουν σε λέξεις αυτό που πάντα διαισθανόταν όσον αφορά στην παρατήρηση της κίνησης και το σώματος

 

Διάρκεια - Ωράριο

3ωρα εβδομαδιαία, 2 εξάμηνα

Σύνολο: 120 ώρες

 

Αναλυτικό Πρόγραμμα

Α’ εξάμηνο

Βασικό λεξιλόγιο LΒMA(Εριφύλη Δαφέρμου) (40 ώρες)

(Τετάρτη 10:00 – 12:00 για το πρωινό τμήμα, Παρασκευή 17:00-19:00 για το απογευματινό)

Σωματική Αυτογνωσία (Αναστασία Νικολίτσα) (20 ώρες)

(Τετάρτη 12:30 – 14:00 για το πρωινό τμήμα, Παρασκευή 19:30-21:00 για το απογευματινό)

Προαιρετικά: Σύγχρονος χορός

(Παρασκευή 11:00-14:00 για το πρωινό τμήμα, Τετάρτη 17:00-20:00 για το απογευματινό)

Β’ εξάμηνο

Βιωματική ομάδα Χοροθεραπείας

(Τετάρτη 12:00 – 14:00 για το πρωινό τμήμα, 19:00 – 21:00 για το απογευματινό)

Ανάλυση κίνησης με το LΒMAκαι ψυχολογικοί συμπερασμοί (Αναστασία Νικολίτσα) (60 ώρες)

(Παρασκευή 11:00 – 12:30 για το πρωινό τμήμα, 17:00 – 18:30 για το απογευματινό)

 

Βιογραφικά εισηγητών:

Αναστασία Νικολίτσα – Υπεύθυνη του Προγράμματος

Χοροθεραπεύτρια – Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκπαιδεύτηκε από πολύ μικρή στην τέχνη του χορού και συνέχισε σε επαγγελματικό επίπεδο τις σπουδές της στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού της Άννας Πέτροβα. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές Xoροθεραπείας (Μ.Α. in Dance Movement Psychotherapy) στο Laban Centre/City University του Λονδίνου, και κατόπιν εκπαιδεύτηκε στην Eφαρμοσμένη Κινησιολογία (Touch for Health), επίσης στο Λονδίνο.

Το 1998-2002 εργάστηκε σε ιδρύματα, σχολεία και ψυχιατρικά νοσοκομεία του Λονδίνου, με άτομα από 4-100 ετών και τα τελευταία 13 χρόνια ιδιωτικά στην Αθήνα με ενήλικες με ψυχοσωματικά συμπτώματα και νευρώσεις. Έχει διδάξει Ανάλυση Κίνησης του Laban (LMA) στο Laban Centre και στο Metropolitan University του Λονδίνου. Το 2010 παρακολούθησε σεμινάρια πάνω στην Νευροφυτοθεραπεία και στην Ανάλυση Χαρακτήρα στο Κέντρο Ψυχοθεραπείας & Συμβουλευτικής «Βίλχελμ Ράιχ», στην Αθήνα και το 2014 εκπαιδεύτηκε στην Σωματική Τραυματοθεραπεία με την Jane Simington. Το 2015 ξεκίνησε την 4ετή Μεταπτυχιακή εκπαίδευση με τον Ψυχίατρο/Ραϊχικό Ψυχοθεραπευτή Genovino Ferri, πάνω στην Ραϊχική Νευροφυτοθεραπεία. Από το 2004 διεξάγει βιωματικά σεμινάρια και θεραπευτικές ομάδες στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις της χώρας. Τον Οκτώβριο του 2016 ξεκίνησε να διδάσκει Χοροθεραπεία στο Ελληνοβρετανικό στο Ετήσιο Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης «Η χρήση της Χοροθεραπείας στην Υγεία & την Εκπαίδευση» και Σωματική Αυτογνωσία και Ανάλυση Κίνησης του LBMA & ψυχολογικοί συμπερασμοί στο Ετήσιο πρόγραμμα «Το Α-Ω της μη Λεκτικής Επικοινωνίας» στην Αθήνα.

Παρουσίασε πορίσματα της δουλειάς της με γυναίκες που έχουν κακοποιηθεί ως παιδιά στο Συνέδριο Πρόληψης της Παιδικής Κακοποίησης, στην Αθήνα το 2008. Πορίσματα από την διπλωματική της εργασία για την σωματική αντιμεταβίβαση του θεραπευτή και την πρόληψη της ψυχικής εξουθένωσης (burn out) έχουν αναφερθεί στο βιβλίο της Patricia Pallaro (2007), "Authentic Movement: Moving the Body, Moving the Self, Being Moved" και «Supervision of Dance Movement Psychotherapy” της Helen Payne (2008). 

Έχει εργαστεί εθελοντικά στο Κέντρο Ζωής, διεξάγοντας τακτικές ομάδες αυτοβοήθειας με οροθετικούς για 2 χρόνια, καθώς επίσης δημιούργησε και οδήγησε μια ανοιχτή ομάδα Χοροθεραπείας σε ξενώνα υποδοχής ασυνόδευτων εφήβων από την Συρία και το Αφγανιστάν τον χειμώνα του 2015.

 

Eριφύλη Δαφέρμου

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Εριφύλη Δαφέρμου αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα – Τράστα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές της στο LabanCenterLondonμε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MADanceTheaterPractice. 

Στο πλαίσιο σπουδών της στο Λάμπαν χορογράφησε τα έργα Tetragrammeκαι Tetragramme2 (BonnieBirdtheater2003).

Από  το 2006 – 2012 ήταν χορογράφος και βασική χορεύτρια των Dirty Granny Tales (ιδρυτικό μέλος) έχει χορογραφήσει και χορέψει τα έργα Inversed world(2006), Didi’sson(2009), Jealous(2010), Rejection(2011) με τα οποία η ομάδα περιόδεψε στην Ελλάδα και το εξωτερικό.  (www.dirtygrannytales.org)

Mεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Θέαμα και Άλλη πλευρά (2001), Seresta(2002), Kreativ kompanie x thesis(2004, 2006), Tranzito(2008), ), Χορόνδε (2011, 2012), Face the Fact (2013), τον Μιχάλη Φραγκιαδάκη και το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας (2013), καθώς και με το Μέγαρο μουσικής Αθηνών (2005) και την Αποστολία Παπαδαμάκη (2004, 2011).

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Rina Shenfeld, Κώστα Φιλίππογλου, Vincent Cacialono, Michael Schumacher, Gwen Welliver, Katie Duck, Katrina Brown, Keren Levi, LauraMoro, Maryo’ DonnellFulkerson, Inaki Azpillaga, Vahid, Julyen Hamilton, Juan Kruz Diaz De Garaio Esnaola, Hofesh dance company, DV8 κ.α.

Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού έχει συνεργαστεί με την Ανωτέρα σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής σκηνής(2011 – 2012), το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου  Θράκης(2008), τον Δήμο Φιλοθέης, την σχολή χορού Μαρίνας Πολλάτου, και το Ash in art.

Από το 2005 διδάσκει στην επαγγελματική σχολή χορού ΜοριάνοβαΤράστα  συγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό, για την οποία έχει χορογραφήσει τα έργα «Περνώντας…» (2011- 2012), «Λίγο πριν, λίγο μετά, λίγο ακόμη…» (2013) «Κινούμενες φωνές»(2013), «Νοικοκυρέματα»(2015), «Απολιτίκ»(2015).

Το 2013 ίδρυσε τον χώρο Lalo(www.choroslalo.gr) ως έδρα της ομάδας Λαλώ με στόχο την φιλοξενία σεμιναρίων, προβών και την στέγαση έρευνας γύρω από τον χορό και την κίνηση.

Παίζει πιάνο και ασχολείται με το θέατρο και την δημιουργική γραφή.

 

Έναρξη: Οκτώβριος 2017

Ετήσιο κόστος: 1250€

Για εγγραφές που θα γίνουν έως 1/10/2017, έκπτωση 20% στα παραπάνω δίδακτρα